Zabawy i gry z klockami na zajęciach z wczesnej edukacji matematycznej
Prowadzący
Małgorzata Skura
Michał Lisicki
Miejsce szkolenia
Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości Sp. z o.o.
ul. Woronicza 15 lokal 100, 02-625 Warszawa
Termin
03 lutego 2020 r.
(poniedziałek)
Godziny
10:00 - 15:00
Koszt
180 zł
Czas trwania
6 godzin dydaktycznych
ADRESACI SZKOLENIA:
Nauczyciele przedszkoli i klas I - III oraz specjaliści z zakresu terapii pedagogicznej.
Uwaga! Placówka Kształcenia Ustawicznego Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości jest wpisana do Rejestru Instytucji Szkoleniowych (RIS) pod numerem ewidencyjnym: 2.14/00260/2017 oznacza to możliwość finansowania szkoleń dla osób bezrobotnych przez Urząd Pracy.
CEL SZKOLENIA:
- zapoznanie ze specyfiką myślenia matematycznego, szczególnie w zakresie orientowania się w przestrzeni, klasyfikowania i myślenia kombinatorycznego;
- prezentacja pomysłu wykorzystania klocków do organizacji dzieciom doświadczeń potrzebnych do rozwoju myślenia matematycznego;
- zapoznanie ze specyfiką uczenia się przez dziecko podstawowych pojęć z arytmetyki i geometrii;
- prezentacja pomysłu wykorzystania klocków do organizacji dzieciom doświadczeń potrzebnych do zrozumienia i stosowania podstawowych pojęć matematycznych z zakresu arytmetyki i geometrii.
PRZEWIDYWANE EFEKTY:
- uczestnik potrafi wykorzystać klocki na zajęciach dydaktycznych i terapeutycznych do rozwijania myślenia matematycznego dzieci, szczególnie w zakresie orientacji w przestrzeni, klasyfikowania i posługiwania się myśleniem kombinatorycznym;
- uczestnik potrafi wykorzystać klocki na zajęciach dydaktycznych i terapeutycznych do rozwijania u dzieci rozumienia i posługiwania się podstawowymi pojęciami matematycznymi z zakresu arytmetyki i geometrii;
- uczestnik potrafi zastosować proste zabawy i gry z klockami do oceny poziomu umiejętności dzieci z matematyki;
- uczestnik potrafi korzystać z podstawowych zasad organizacji edukacji matematycznej w przedszkolu oraz w klasach I - II.
PROGRAM SZKOLENIA:
- Rozwój myślenia matematycznego dziecka w przedszkolu oraz w młodszym wieku szkolnym (rytmy, klasyfikowanie, szeregowanie, myślenie przyczynowo - skutkowe, myślenie przez analogię, wnioskowanie o całości i części, myślenie kombinatoryczne).
- Procedura konstruowania podstawowych pojęć matematycznych. Jak dzieci uczą się liczyć, rachować, posługiwać miarami oraz pojęciami geometrycznymi?
- Podstawowe zasady organizacji zajęć matematycznych.
- Gry i zabawy z klockami, które rozwijają myślenie matematyczne dzieci - konkretne przykłady, możliwości modyfikacji propozycji.
- Gry i zabawy z klockami, które rozwijają umiejętność posługiwania się liczbami i wykonywania podstawowych działań na liczbach (dodawania i odejmowanie, mnożenie i dzielenie) - konkretne przykłady, możliwości modyfikacji propozycji.
- Gry i zabawy z klockami, które rozwijają umiejętność orientowania się w przestrzeni, wykonywania ruchu w przestrzeni, dokonywania transformacji w przestrzeni - konkretne przykłady, możliwości modyfikacji propozycji.
- Gry i zabawy z klockami, które rozwijają umiejętność rozpoznawania i nazywania podstawowych kształtów, składania i rozkładania kształtów na części, a też wnioskowania o własnościach figur geometrycznych - konkretne przykłady, możliwości modyfikacji propozycji.
- Gry i zabawy z klockami, które rozwijają umiejętność posługiwania się miarami (długość, ciężar, pojemność, pole powierzchni) - konkretne przykłady, możliwości modyfikacji propozycji.
- Rozwijanie intuicji probablistycznych (prosta analiza statystyczna, wnioskowanie o prawdopodobieństwie pewnych zdarzeń) z wykorzystaniem gier i zabaw z klockami.
- Analizowanie umiejętności dzieci z zakresu matematyki na podstawie odpowiednio zaprogramowanych gier i zabaw z klockami.
KONTAKT W SPRAWIE SZKOLENIA:
Monika Głębicka
m.glebicka@cwro.edu.pl
UWAGI:
Dla zainteresowanych lista adresów noclegowych w Warszawie, o różnym standardzie (hotele, schroniska młodzieżowe, hostele. Wyboru i rezerwacji prosimy dokonać indywidualnie.