• Start
  • Koszyk szkoleń
  • Konto
    • Dane do faktury
    • Szczegóły konta
    • Moje rejestracje
    • Zapomniane hasło
  • Pomoc
  • Kontakt
  • Start
  • Koszyk szkoleń
  • Konto
    • Dane do faktury
    • Szczegóły konta
    • Moje rejestracje
    • Zapomniane hasło
  • Pomoc
  • Kontakt

 

Zaburzenia przetwarzania słuchowego (C)APD. Nowe możliwości diagnozy i terapii.

NAJBLIŻSZE TERMINY:

06-07.03.2023 r.
(poniedziałek, wtorek)

ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE

PROWADZĄCY:

Renata Borowiecka - pedagog specjalny i korekcyjny, terapeuta integracji sensorycznej, terapeuta Johansena (IAS) i Neuroflow Aktywnego Treningu Słuchowego.  Współtwórca Neuroflow Aktywnego Treningu Słuchowego. Autorka publikacji: „Dziecko w równowadze – słuch i koordynacja. Program ćwiczeń ruchowych dla dzieci z Zaburzeniami Przetwarzania Słuchowego APD” oraz „Uczę się z Mozartem” – programu ćwiczeń i zabaw ruchowych przygotowujących ciało i umysł do skutecznego uczenia się.  

KOSZT:

320 zł 

MIEJSCE SZKOLENIA:

szkolenie online, w aplikacji Microsoft Teams 

CZAS TRWANIA:

7 godzin dydaktycznych

Poniedziałek  17:00 – 20:00
Wtorek            17:00 – 19:00

ADRESACI SZKOLENIA:

Szkolenie "Zaburzenia przetwarzania słuchowego (C)APD" przeznaczone jest dla psychologów, logopedów, terapeutów, pracowników Poradni Psychologiczno - Pedagogicznych oraz innych osób zainteresowanych tematem. 

Uwaga! Placówka Kształcenia Ustawicznego Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości jest wpisana do Rejestru Instytucji Szkoleniowych (RIS) pod numerem ewidencyjnym: 2.14/00195/2021 oznacza to możliwość finansowania szkoleń dla osób bezrobotnych przez Urząd Pracy.

OPIS:

Wiele przypadków trudności w nauce, tj. trudności w pisaniu i czytaniu, a także zaburzeń artykulacji i problemów językowych oraz często współistniejących z nimi zaburzeń emocjonalnych, ma swe źródło w trudnościach przetwarzania dźwięku na poziomie centralnym. Przyczyną tych zaburzeń jest brak pełnego wykorzystania słyszanego sygnału akustycznego  przy prawidłowym jego odbiorze w strukturach obwodowych (Katz, 1994).

Diagnozując trudności dziecka związane z rozwojem mowy, uczeniem się, często poprzestaje się jedynie na sprawdzeniu czułości słuchu dziecka. Tymczasem, gdy obserwujemy:

  • kłopoty z koncentracją uwagi,
  • skupieniem się na głosie nauczyciela,
  • brzydkie pismo z błędami,
  • trudności w czytaniu, polegające na niewłaściwym łączeniu głosek w wyrazy,
  • trudności z dobrym słyszeniem w szumie,
  • myleniem podobnie brzmiących głosek jak p/b, t/d i takim też ich zapisywaniem,
  • brakiem umiejętności konstruowania płynnych wypowiedzi,
  • konieczność kilkakrotnego powtarzania poleceń,

wówczas powinniśmy rozważyć przeprowadzenie diagnozy w kierunku centralnych zaburzeń przetwarzania dźwięków.

Szacuje się, że co najmniej u połowy dzieci z rozpoznanymi trudnościami w uczeniu się, dysleksją, zespołem zaburzeń uwagi i zachowania występują zaburzenia przetwarzania słuchowego. W wielu przypadkach, to właśnie trudności słuchowe są przyczyną opóźnień w nauce, trudności w czytaniu i pisaniu, czy zaburzeń zachowania.

CEL SZKOLENIA:

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z symptomami i diagnostyką CAPD oraz przedstawienie form terapii.

PROGRAM SZKOLENIA: 

Nowe możliwości diagnozy i terapii dzieci z zaburzeniami przetwarzania słuchowego (C )APD.

  1. Zaburzenia przetwarzania słuchowego:
    a) definicja,
    b) objawy,
    c) przyczyny,
    d) profile kliniczne dzieci z (C)APD,
    e) współwystępowanie zaburzeń przetwarzania słuchowego z ADHD, dysleksją , SLI, autyzmem, Zespołem Aspergera.
  2. Diagnoza (C)APD:
    a) interdyscyplinarny charakter  diagnozy (C)APD,
    b) kwestionariusze,
    c) prezentacja  baterii testów  behawioralnych oceniających  najważniejsze funkcje słuchowe :
    - test  rozumienia mowy w szumie,
    - test sekwencji częstotliwości (FPT),
    - test sekwencji długości (DPT),
    - test rozdzielnouszny liczbowy ( test dychotyczny,  DDT),
    - test wykrywania przerw w szumie (GDT),
    d) testy elektrofizjologiczne,
    e) miejsce diagnozy wyższych funkcji słuchowych w diagnozie dzieci ze specyficznymi  trudnościami w uczeniu się,
    f) aktualne możliwości diagnozy(C)APD w placówkach oświatowych.
  3. Terapia(C)APD:
    a) poprawa środowiska akustycznego w szkole,
    b) specjalistyczny trening słuchowy:
    - przegląd dostępnych treningów słuchowych, form pomocy,
    - dobór właściwej formy terapii słuchowej do trudności dziecka,
    c) rola terapii pedagogicznej, psychologicznej,
    d) wspomagające rola terapeuty integracji sensorycznej dla jednego z profili (C)APD.

KONTAKT W SPRAWIE SZKOLENIA:

e-mail : szkolenia@cwro.edu.pl lub telefon 579-751-245

Cena szkolenia obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, zaświadczenie o ukończeniu szkolenia. 

UWAGI:

Rezygnacje przyjmujemy pisemnie nie później niż na 5 dni roboczych przed terminem szkolenia. Brak płatności nie jest jednoznaczny z automatyczną anulacją zgłoszenia. Po tym terminie obciążamy Państwa kosztami uczestnictwa w wysokości 100 % ceny.Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Przed szkoleniem Uczestnik otrzymuje bezpośredni link do szkolenia.  

Uwaga! Placówka Kształcenia Ustawicznego Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości jest wpisana do Rejestru Instytucji Szkoleniowych (RIS) pod numerem ewidencyjnym: 2.14/00195/2021 oznacza to możliwość finansowania szkoleń dla osób bezrobotnych przez Urząd Pracy.

#ZaburzeniaPrzetwarzaniaSłuchowegoCAPD #CAPD #SzkolenieCAPD #ZaburzeniaPrzetwarzaniaSłuchowegoSzkolenieOnline

Adres

Woronicza 15 lok. 100
02-625 Warszawa

9:00 - 17:00

Kontakt

tel. kom. 579 751 245

email: szkolenia@cwro.edu.pl

Przydatne linki

Polityka prywatności
Regulamin szkoleń
Baza noclegów
Wyznacz trasę dojazdu

Formularze tradycyjne

formularz word
formularz pdf

Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości Sp. z o.o. - wszelkie prawa zastrzeżone.

Projekt i wykonanie: