Zaburzenia przetwarzania słuchowego (C)APD. Nowe możliwości diagnozy i terapii.
NAJBLIŻSZE TERMINY:
10-11.02.2025 r.
(poniedziałek, wtorek)
PROWADZĄCY:
Renata Borowiecka - pedagog specjalny i korekcyjny, terapeuta integracji sensorycznej, terapeuta Johansena (IAS) i Neuroflow Aktywnego Treningu Słuchowego. Współtwórca Neuroflow Aktywnego Treningu Słuchowego. Autorka publikacji: „Dziecko w równowadze – słuch i koordynacja. Program ćwiczeń ruchowych dla dzieci z Zaburzeniami Przetwarzania Słuchowego APD” oraz „Uczę się z Mozartem” – programu ćwiczeń i zabaw ruchowych przygotowujących ciało i umysł do skutecznego uczenia się.
KOSZT:
420 zł
MIEJSCE SZKOLENIA:
szkolenie online, w aplikacji Microsoft Teams
CZAS TRWANIA:
7 godzin dydaktycznych
Poniedziałek 17:00 – 20:00
Wtorek 17:00 – 19:00
ADRESACI SZKOLENIA:
Szkolenie "Zaburzenia przetwarzania słuchowego (C)APD" przeznaczone jest dla psychologów, logopedów, terapeutów, pracowników Poradni Psychologiczno - Pedagogicznych oraz innych osób zainteresowanych tematem.
Uwaga! Placówka Kształcenia Ustawicznego Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości jest wpisana do Rejestru Instytucji Szkoleniowych (RIS) pod numerem ewidencyjnym: 2.14/00195/2021 oznacza to możliwość finansowania szkoleń dla osób bezrobotnych przez Urząd Pracy.
OPIS:
Wiele przypadków trudności w nauce, tj. trudności w pisaniu i czytaniu, a także zaburzeń artykulacji i problemów językowych oraz często współistniejących z nimi zaburzeń emocjonalnych, ma swe źródło w trudnościach przetwarzania dźwięku na poziomie centralnym. Przyczyną tych zaburzeń jest brak pełnego wykorzystania słyszanego sygnału akustycznego przy prawidłowym jego odbiorze w strukturach obwodowych (Katz, 1994).
Diagnozując trudności dziecka związane z rozwojem mowy, uczeniem się, często poprzestaje się jedynie na sprawdzeniu czułości słuchu dziecka. Tymczasem, gdy obserwujemy:
- kłopoty z koncentracją uwagi,
- skupieniem się na głosie nauczyciela,
- brzydkie pismo z błędami,
- trudności w czytaniu, polegające na niewłaściwym łączeniu głosek w wyrazy,
- trudności z dobrym słyszeniem w szumie,
- myleniem podobnie brzmiących głosek jak p/b, t/d i takim też ich zapisywaniem,
- brakiem umiejętności konstruowania płynnych wypowiedzi,
- konieczność kilkakrotnego powtarzania poleceń,
wówczas powinniśmy rozważyć przeprowadzenie diagnozy w kierunku centralnych zaburzeń przetwarzania dźwięków.
Szacuje się, że co najmniej u połowy dzieci z rozpoznanymi trudnościami w uczeniu się, dysleksją, zespołem zaburzeń uwagi i zachowania występują zaburzenia przetwarzania słuchowego. W wielu przypadkach, to właśnie trudności słuchowe są przyczyną opóźnień w nauce, trudności w czytaniu i pisaniu, czy zaburzeń zachowania.
CEL SZKOLENIA:
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z symptomami i diagnostyką CAPD oraz przedstawienie form terapii.
PROGRAM SZKOLENIA:
Nowe możliwości diagnozy i terapii dzieci z zaburzeniami przetwarzania słuchowego (C )APD.
- Zaburzenia przetwarzania słuchowego:
a) definicja,
b) objawy,
c) przyczyny,
d) profile kliniczne dzieci z (C)APD,
e) współwystępowanie zaburzeń przetwarzania słuchowego z ADHD, dysleksją , SLI, autyzmem, Zespołem Aspergera. - Diagnoza (C)APD:
a) interdyscyplinarny charakter diagnozy (C)APD,
b) kwestionariusze,
c) prezentacja baterii testów behawioralnych oceniających najważniejsze funkcje słuchowe :
- test rozumienia mowy w szumie,
- test sekwencji częstotliwości (FPT),
- test sekwencji długości (DPT),
- test rozdzielnouszny liczbowy ( test dychotyczny, DDT),
- test wykrywania przerw w szumie (GDT),
d) testy elektrofizjologiczne,
e) miejsce diagnozy wyższych funkcji słuchowych w diagnozie dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się,
f) aktualne możliwości diagnozy(C)APD w placówkach oświatowych. - Terapia(C)APD:
a) poprawa środowiska akustycznego w szkole,
b) specjalistyczny trening słuchowy:
- przegląd dostępnych treningów słuchowych, form pomocy,
- dobór właściwej formy terapii słuchowej do trudności dziecka,
c) rola terapii pedagogicznej, psychologicznej,
d) wspomagające rola terapeuty integracji sensorycznej dla jednego z profili (C)APD.
KONTAKT W SPRAWIE SZKOLENIA:
e-mail : szkolenia@cwro.edu.pl lub telefon 579-751-245
Cena szkolenia obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
UWAGI:
Rezygnacje przyjmujemy pisemnie nie później niż na 5 dni roboczych przed terminem szkolenia. Brak płatności nie jest jednoznaczny z automatyczną anulacją zgłoszenia. Po tym terminie obciążamy Państwa kosztami uczestnictwa w wysokości 100 % ceny.Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
Przed szkoleniem Uczestnik otrzymuje bezpośredni link do szkolenia.
Uwaga! Placówka Kształcenia Ustawicznego Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości jest wpisana do Rejestru Instytucji Szkoleniowych (RIS) pod numerem ewidencyjnym: 2.14/00195/2021 oznacza to możliwość finansowania szkoleń dla osób bezrobotnych przez Urząd Pracy.
#ZaburzeniaPrzetwarzaniaSłuchowegoCAPD #CAPD #SzkolenieCAPD #ZaburzeniaPrzetwarzaniaSłuchowegoSzkolenieOnline