Udzielanie informacji zwrotnych oraz rozwiązywanie konfliktów. Skuteczna komunikacja interpersonalna pomiędzy nauczycielem a uczniem oraz nauczycielem a rodzicem.
NAJBLIŻSZE TERMINY:
termin na życzenie / po zebraniu grupy
(sobota)
PROWADZĄCY:
dr Agnieszka Pieńczykowska - doktor nauk społecznych, coach, wykładowca akademicki. Prowadzi szkolenia z zakresu rozwoju osobistego i komunikacji społecznej.
KOSZT:
390 zł
MIEJSCE SZKOLENIA:
Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości Sp. z o.o.
ul. Woronicza 15 lokal 100
02-625 Warszawa
CZAS TRWANIA:
10 godzin dydaktyczne
9:00 - 17:00
ADRESACI SZKOLENIA:
Nauczyciele, pedagodzy, logopedzi, psycholodzy, wychowawcy, terapeuci, kadra kierownicza placówek.
OPIS:
Zajęcia prowadzone są metodą wykładowo- warsztatową.
ADRESACI SZKOLENIA:
Szkolenie Udzielanie informacji zwrotnych oraz rozwiązywanie konfliktów. Skuteczna komunikacja interpersonalna pomiędzy nauczycielem a uczniem oraz nauczycielem a rodzicem skierowane jest do nauczycieli, pedagogów, rodziców oraz wszystkich osób zainteresowanych tematyką szkolenia.
CELE SZKOLENIA:
- podniesienie kompetencji komunikacyjnych,
- rozwinięcie umiejętności udzielania skutecznej informacji zwrotnej oraz jej przyjmowania,
- nabycie umiejętności asertywnej komunikacji oraz przyjmowania krytyki,
- zrozumienie potrzeb partnerów komunikacji,
- nabycie umiejętności wykorzystywania narzędzi usprawniających skuteczną komunikację oraz zwiększenie skuteczności osiągania celów,
- nabycie umiejętności wykorzystania komunikacji werbalnej i niewerbalnej do zbudowania autorytetu i zaufania,
- rozwinięcie umiejętności rozwiązywania sytuacji konfliktowych na linii nauczyciel rodzic, nauczyciel - uczeń,
- nabycie umiejętności ułatwiających stworzenie warunków do nawiązania współpracy.
PROGRAM SZKOLENIA:
Realizowane zagadnienia:
- Zasady komunikacji interpersonalnej:
- wprowadzenie do komunikacji interpersonalnej,
- procesy poznawcze - w jaki sposób nasz mózg odbiera i interpretuje obraz otaczającego nas świata,
- poznaj swój styl komunikowania się. - Efektywne prowadzenie rozmów:
- komunikacja werbalna vs. niewerbalna,
- aktywne i bierne słuchanie, czyli jak słuchać, żeby chcieli do nas mówić,
- jak przekazywać informacje, by zostały odebrane zgodnie z intencją,
- bariery komunikacyjne. - Komunikacja niewerbalna:
- odczytywanie mowy ciała,
- budowanie autorytetu i zaufania komunikacją niewerbalną,
- wpływ mowy ciała i emocji na skuteczność przekazu. - Komunikacja perswazyjna:
- podstawy komunikacji perswazyjnej,
- cele komunikacji perswazyjnej,
- obrona przed komunikacją perswazyjną i manipulacją. - Asertywność jako metoda komunikacji:
- podstawy asertywności,
- zachowania asertywne i nieasertywne,
- zwroty, które budują relacje. - Udzielanie informacji zwrotnej:
- rodzaje informacji zwrotnej,
- sposoby formułowania i przekazywania informacji zwrotnych,
- przyjmowanie informacji zwrotnych,
- przyjmowanie krytyki. - Konflikty w szkole (nauczyciel - uczeń, nauczyciel - rodzic):
- komunikacja w relacji nauczyciel - uczeń, nauczyciel - rodzic,
- źródła i rodzaje konfliktów,
- radzenie sobie z konfliktami,
- metody i style rozwiązywania konfliktów na linii nauczyciel - uczeń, nauczyciel - rodzic.
FORMA SZKOLENIA:
- Szkolenie ma formę wykładowo - warsztatową.
- Uczestnicy szkolenia pracują indywidualnie, w parach i w grupach.
- Podczas szkolenia analizujemy, dyskutujemy, wspólnie wyciągamy wnioski.
KONTAKT W SPRAWIE SZKOLENIA:
e-mail: szkolenia@cwro.edu.pl lub telefon 579-751-245
Cena szkolenia obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, przerwę kawową, materiały szkoleniowe, zaświadczenie o ukończenia szkolenia.
UWAGI:
Rezygnacje przyjmujemy pisemnie nie później niż na 5 dni roboczych przed terminem szkolenia. Brak płatności nie jest jednoznaczny z automatyczną anulacją zgłoszenia. Po tym terminie obciążamy Państwa kosztami uczestnictwa w wysokości 100 % ceny. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
Dla zainteresowanych lista adresów noclegowych w Warszawie, o różnym standardzie (hotele, schroniska młodzieżowe, hostele).Wyboru i rezerwacji prosimy dokonać indywidualnie.