Trudności w czytaniu i pisaniu – dylematy diagnostyczne
NAJBLIŻSZE TERMINY:
10 i 17.01.2025 r.
(piątek, piątek)
PROWADZĄCY:
dr Marcin Szczerbiński - psycholog, absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego (mgr, 1995) i University College London (dr, 2001). Wykładowca Szkoły Logopedii Uniwersytetu w Sheffield (2001-11) oraz Szkoły Psychologii Stosowanej Uniwersytetu w Cork (od 2011). Chce zrozumieć co utrudnia dzieciom rozwój i naukę oraz co im w tym rozwoju i nauce może pomóc.
KOSZT:
600 zł
MIEJSCE SZKOLENIA:
szkolenie online, aplikacja Microsoft TEAMS
CZAS TRWANIA:
13 godzin dydaktycznych
ADRESACI SZKOLENIA:
Specjaliści, którzy przeprowadzają diagnozy i piszą opinie oraz orzeczenia. Kurs może być też interesujący dla tych specjalistów, którzy są regularnymi odbiorcami diagnoz – korzystają z nich w swojej pracy.
OPIS:
Omówienie niektórych diagnostycznych sporów wokół trudności w czytaniu i pisaniu z perspektywy współczesnej wiedzy naukowej i polskiego prawa oświatowego. Dyskusja dylematów diagnostycznych, z którym borykają się uczestnicy szkolenia.
Od uczestników Prowadzący oczekuje:
- przygotowania do zajęć – lektur na temat współczesnego rozumienia trudności wc czytaniu i pisaniu orazi ich diagnozy (około 2 godzin),
- gotowości do szczerego mówienia o dylematach diagnostycznych, z którymi uczestnicy spotykają się we własnej pracy
- otwartości na odmienne poglądy i perspektywy
Program jest elastyczny i może być modyfikowany w zależności od potrzeb uczestników. Poniższy plan to tylko sugestia.
DZIEŃ I:
- Trudności w czytaniu i pisaniu: perspektywa ICD-11
- Dysleksja jako specyficzny problem w opanowaniu technicznych kompetencji w czytaniu i pisaniu (poprawność, tempa). Dysleksja versus specyficzne trudności w rozumieniu i budowaniu wypowiedzi pisemnych.
- Dysleksja - dylematy podwójnej diagnozy. Czy dysleksja może współwystępować z:
- inteligencją niższa niż przeciętna?
- rozwojowymi zaburzeniami językowymi (DLD)?
- spektrum autyzmu (ASD)?
- ADHD?
- rozwojowymi zaburzeniami koordynacji?
- problemami neurologicznymi (zwłaszcza epilepsją)?
- wadami wzroku i słuchu?
- Jak mądrze dostosowywać wymagania edukacyjne?
- Kiedy rekomendować zmianę szkoły czy wyjście z systemu?
DZIEŃ II:
- Dylematy podwójnej diagnozy (ciag dalszy)
- Jak mądrze dostosowywać wymagania edukacyjne?
- Jak uwzględniać MOCNE STRONY dziecka w diagnozie i opinii?
- Kiedy rekomendować zmianę szkoły czy wyście z systemu
- Mieliśmy takie dziecko w diagnozie ... Dyskusja wokół konkretnych dylematów uczestników szkolenia.
KONTAKT W SPRAWIE SZKOLENIA:
e-mail: szkolenia@cwro.edu.pl lub telefon 579-751-245
UWAGI:
Rezygnacje przyjmujemy pisemnie nie później niż na 5 dni roboczych przed terminem szkolenia. Brak płatności nie jest jednoznaczny z automatyczną anulacją zgłoszenia. Po tym terminie obciążamy Państwa kosztami uczestnictwa w wysokości 100 % ceny.Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
Uwaga! Placówka Kształcenia Ustawicznego Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości jest wpisana do Rejestru Instytucji Szkoleniowych (RIS) pod numerem ewidencyjnym: 2.14/00195/2021 oznacza to możliwość finansowania szkoleń dla osób bezrobotnych przez Urząd Pracy.