• Koszyk szkoleń
  • Konto
    • Dane do faktury
    • Szczegóły konta
    • Moje rejestracje
    • Zapomniane hasło
  • Pomoc
  • Kontakt
  • Koszyk szkoleń
  • Konto
    • Dane do faktury
    • Szczegóły konta
    • Moje rejestracje
    • Zapomniane hasło
  • Pomoc
  • Kontakt

 

Trudności w czytaniu i pisaniu – dylematy diagnostyczne

 

NAJBLIŻSZE TERMINY:

07 i 14.11.2025r.

(piątek, piątek)

 

ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE

PROWADZĄCY:

dr Marcin Szczerbiński - psycholog, absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego (mgr, 1995) i University College London (dr, 2001). Wykładowca Szkoły Logopedii Uniwersytetu w Sheffield (2001-11) oraz Szkoły Psychologii  Stosowanej Uniwersytetu w Cork (od 2011). Chce  zrozumieć co utrudnia dzieciom rozwój i naukę oraz co im w tym rozwoju i nauce może pomóc.    

KOSZT:

600 zł

MIEJSCE SZKOLENIA:

szkolenie online, aplikacja Microsoft TEAMS

CZAS TRWANIA:

13 godzin dydaktycznych:

każdy piątek w godzinach: 14 -19.00

 

ADRESACI SZKOLENIA:

Specjaliści, którzy przeprowadzają diagnozy i piszą opinie oraz orzeczenia. Kurs może być też interesujący dla tych specjalistów, którzy są regularnymi odbiorcami diagnoz – korzystają z nich w swojej pracy.

OPIS:

Omówienie niektórych diagnostycznych sporów wokół trudności w czytaniu i pisaniu z perspektywy współczesnej wiedzy naukowej i polskiego prawa oświatowego. Dyskusja dylematów diagnostycznych, z którym borykają się uczestnicy szkolenia.

Od uczestników Prowadzący oczekuje:

  • przygotowania do zajęć – lektur na temat współczesnego rozumienia trudności wc czytaniu i pisaniu orazi ich diagnozy (około 2 godzin),
  • gotowości do szczerego mówienia o dylematach diagnostycznych, z którymi uczestnicy spotykają się we własnej pracy
  • otwartości na odmienne poglądy i perspektywy

 

 

Program jest elastyczny i może być modyfikowany w zależności od potrzeb uczestników. Poniższy plan to tylko sugestia.

DZIEŃ I:

  1. Trudności w czytaniu i pisaniu: perspektywa ICD-11
  2. Dysleksja jako specyficzny problem w opanowaniu technicznych kompetencji w czytaniu i pisaniu (poprawność, tempa). Dysleksja versus specyficzne trudności w rozumieniu i budowaniu wypowiedzi pisemnych.
  3. Dysleksja - dylematy podwójnej diagnozy. Czy dysleksja może współwystępować z:
    • inteligencją niższa niż przeciętna?
    • rozwojowymi zaburzeniami językowymi (DLD)?
    • spektrum autyzmu (ASD)?
    • ADHD?
    • rozwojowymi zaburzeniami koordynacji?
    • problemami neurologicznymi (zwłaszcza epilepsją)?
    • wadami wzroku i słuchu?
  1. Jak mądrze dostosowywać wymagania edukacyjne?
  2. Kiedy rekomendować zmianę szkoły czy wyjście z systemu?

DZIEŃ II:

  1. Dylematy podwójnej diagnozy (ciag dalszy)
  2. Jak mądrze dostosowywać wymagania edukacyjne?
  3. Jak uwzględniać MOCNE STRONY dziecka w diagnozie i opinii?
  4. Kiedy rekomendować zmianę szkoły czy wyście z systemu
  5. Mieliśmy  takie dziecko w diagnozie ... Dyskusja wokół konkretnych dylematów uczestników szkolenia.

KONTAKT W SPRAWIE SZKOLENIA:

e-mail: szkolenia@cwro.edu.pl; telefon: 579-751-245 

UWAGI:

Rezygnacje przyjmujemy pisemnie nie później niż na 5 dni roboczych przed terminem szkolenia. Brak płatności nie jest jednoznaczny z automatyczną anulacją zgłoszenia. Po tym terminie obciążamy Państwa kosztami uczestnictwa w wysokości 100 % ceny.Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty. 

Uwaga! Placówka Kształcenia Ustawicznego Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości jest wpisana do Rejestru Instytucji Szkoleniowych (RIS) pod numerem ewidencyjnym: 2.14/00195/2021 oznacza to możliwość finansowania szkoleń dla osób bezrobotnych przez Urząd Pracy.

Adres

Woronicza 15 lok. 100
02-625 Warszawa

9:00 - 17:00

Kontakt

tel. kom. 579 751 245

email: szkolenia@cwro.edu.pl

Przydatne linki

Polityka prywatności
Regulamin szkoleń
Wyznacz trasę dojazdu

Formularze tradycyjne

formularz word
formularz pdf

Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości Sp. z o.o. - wszelkie prawa zastrzeżone.

Projekt i wykonanie: