Ortoptyka - podstawy diagnozy i rehabilitacji. Znaczenie prawidłowego widzenia a trudności szkolne (czytanie, pisanie)
NAJBLIŻSZE TERMINY:
22.02.2025 r.
(sobota)
PROWADZĄCY:
Iwona Słotwińska - praktyk, dyplomowana ortoptystka, pedagog z zakresu pedagogiki zarządzania oraz edukacji przedszkolnej z terapią pedagogiczną. Członkini Polskiego Towarzystwa Ortoptycznego im.prof. Krystyny Krzystkowej.
KOSZT:
450 zł
MIEJSCE SZKOLENIA:
Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości Sp. z o.o.
ul. Woronicza 15 lokal 100
02-625 Warszawa
CZAS TRWANIA:
10 godzin dydaktycznych
10:00 - 18:00
ADRESACI SZKOLENIA:
Szkolenie skierowane jest do psychologów, pedagogów, nauczycieli, wychowawców placówek opiekuńczo-wychowawczych, pracowników Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych, osób pracujących z dziećmi z wadami wzroku, terapeutów.
Uwaga! Placówka Kształcenia Ustawicznego Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości jest wpisana do Rejestru Instytucji Szkoleniowych (RIS) pod numerem ewidencyjnym: 2.14/00195/2021 oznacza to możliwość finansowania szkoleń dla osób bezrobotnych przez Urząd Pracy.
OPIS:
UWAGA! Ukończenie naszego szkolenia nie daje uprawnień do prowadzenia badań oraz rehabilitacji ortoptycznej. Uprawnienia takie daje tylko właściwe wykształcenie w tym kierunku.
Osoby, które ukończyły szkolenie: „Ortoptyka - podstawy diagnozy i rehabilitacji ortoptycznej”, mogą przeprowadzić jednorazowo u każdego dziecka, przesiewowe badanie ortoptyczne:
- test na fiksację,
- test na ruchomość mięśni gałek ocznych,
- test na konwergencję,
- test na dominację oka,
- test na ponowne przestawienie się na widzenie obuoczne.
Badania wykonywane są w celu rozpoznania, u których dzieci występują zaburzenia funkcjonowania wzroku. Jeżeli testy wyjdą nieprawidłowo, wskazane jest skierowanie takiego dziecka na pełne badanie ortoptyczne prowadzone przez Dyplomowaną Ortoptystkę lub Ortoptystę.
Po pełnym badaniu ortoptycznym, specjalista zaleci ćwiczenia w gabinecie lub ćwiczenia do wykonywania w domu. Osoba po szkoleniu samodzielnie może wykonywać ćwiczenia na wyraźne zalecenie specjalisty.
Są to ćwiczenia: ruchomości mięśni gałek ocznych, konwergencji, ruchów sakadowych, z dziećmi niedowidzącymi, czytania z przegrodą.
CEL SZKOLENIA:
ZNACZENIE PRAWIDŁOWEGO WIDZENIA W PROCESIE UCZENIA.
Narząd wzroku jest podstawowym narządem zmysłu, za pomocą którego dzieci poznają świat zewnętrzny. Często nie zdajemy sobie sprawy jak ważną funkcje pełnią oczy w procesie uczenia się.
Szkolenie daje możliwość zdobycia wiedzy teoretycznej, jak i praktycznej, a w szczególności pozwala na zdobycie umiejętności dotyczących diagnozowania i usprawniania określonych problemów związanych z widzeniem, z drugiej strony uświadamia znaczenie wzroku w codziennej pracy z dziećmi.
PROGRAM SZKOLENIA:
Część teoretyczna:
- Ortoptyka – cele i zadania.
- Podstawy procesu widzenia.
- Podstawy anatomii i fizjologii narządu wzroku.
- Wady wzroku i ich korygowanie.
- Wpływ widzenia na uczenie się.
- Znaczenie widzenia obuocznego podczas czytania i pisania.
- Patofizjologia widzenia – wpływ wybranych zaburzeń: zez jawny i ukryty, niedowidzenie.
- Konsekwencje, objawy wynikające z zaburzeń widzenia.
- Zasady zapobiegania problemom ze wzrokiem.
Część praktyczna:
- Badania ortoptyczne pod kątem trudności w czytaniu i pisaniu.
- Rehabilitacja ortoptyczna - zapoznanie ze sprzętem oraz zestawem ćwiczeń.
KONTAKT W SPRAWIE SZKOLENIA:
e-mail : szkolenia@cwro.edu.pl; telefon: 579-751-245
Cena szkolenia obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, przerwę kawową, materiały szkoleniowe, zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
UWAGI:
Rezygnacje przyjmujemy pisemnie nie później niż na 5 dni roboczych przed terminem szkolenia. Brak płatności nie jest jednoznaczny z automatyczną anulacją zgłoszenia. Po tym terminie obciążamy Państwa kosztami uczestnictwa w wysokości 100 % ceny. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
#Ortoptyka #SzkolenieOrtoptyka