Terapia Ręki (TR)
szkolenie certyfikowane
NAJBLIŻSZE TERMINY:
13-14-15.12.2024 r.
(piątek, sobota, niedziela)
PROWADZĄCY:
Jakub Tarasiewicz - fizjoterapeuta, praktyk.
Eliza Komar - psycholog, terapeuta pedagogiczny, absolwentka Uniwersytetu SWPS, Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów podyplomowych na kierunku terapia pedagogiczna uczniów z dysleksją, ADHD oraz zaburzeniami zachowania.
KOSZT:
1080 zł
Cena szkolenia obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, przerwę kawową, materiały szkoleniowe, zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, certyfikat.
MIEJSCE SZKOLENIA:
Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości Sp. z o.o.
ul. Woronicza 15 lokal 100
02-625 Warszawa
CZAS TRWANIA:
30 godzin dydaktycznych
Piątek: 09:00- 17:00
Sobota: 09:00 - 17:00
Niedziela: 09:00 - 17:00
ADRESACI SZKOLENIA:
Szkolenie skierowane jest przede wszystkim do nauczycieli, pedagogów specjalnych, terapeutów zajmujących się wczesnym wspomaganiem rozwoju, logopedów, rehabilitantów, fizjoterapeutów oraz osób pracujących z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
OPIS:
Wszystkie osoby otrzymają zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, zgodne z wymogami MENu oraz Certyfikat informujący o ukończeniu szkolenia z zakresu Terapii Ręki w Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości, potwierdzający zdobycie umiejętności do prowadzenia zajęć z terapii ręki w obszarze ryzyka dysgrafii i dysgrafii i uzyskanie tytułu Terapeuty Ręki.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, określa wymagane do prowadzenia takich zajęć wykształcenie. Tylko połączenie tych kwalifikacji ze zdobytą wiedzą na szkoleniu pozwoli Państwu używać zdobytych u nas umiejętności.
Uwaga! Placówka Kształcenia Ustawicznego Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości jest wpisana do Rejestru Instytucji Szkoleniowych (RIS) pod numerem ewidencyjnym: 2.14/00195/2021 oznacza to możliwość finansowania szkoleń dla osób bezrobotnych przez Urząd Pracy.
CEL SZKOLENIA:
Celem szkolenia jest przedstawienie Słuchaczom zajęć - Terapia Ręki - z punktu widzenia różnych terapeutów pracujących z dziećmi. Zapoznanie Uczestników z zasadami terapii ręki i ogólnego wspomagania rozwoju ruchowego dzieci niepełnosprawnych, dzieci z trudnościami szkolnymi oraz dzieci zagrożonych nieprawidłowym rozwojem. Poszerzenie świadomości na temat etiologii problemu i lepsze rozumienie potrzeb dziecka. Przedstawienie budowy anatomicznej ręki, prawidłowości i nieprawidłowości w jej funkcjonowaniu. Pokazanie wpływu funkcjonowania ręki na inne funkcje organizmu oraz umiejętności i zachowanie dziecka. Przedstawienie technik wykorzystywanych w terapii ręki i ich efekty.
PROGRAM SZKOLENIA:
- Kontrola posturalna funkcji ręki.
- Dobór odpowiedniej pozycji do pracy.
- Trudności manipulacyjne oraz specyfika usprawniania umiejętności motorycznych dzieci z niepełnosprawnością.
- Rozwój oraz zaburzenia koordynacji wzrokowo - ruchowej u dzieci.
- Stymulacja rozwoju małej motoryki u dzieci funkcjonujących poniżej 1 r.ż.
- Usprawnianie polisensoryczne w terapii ręki.
- Funkcjonalna terapia wzroku jako podstawa koordynacji wzrokowo - ruchowej oraz terapii ręki dzieci niepełnosprawnych.
- Przykładowe ćwiczenia, pomoce ułatwiające posługiwanie się narzędziami, stymulujące rozwój małej motoryki, zachęcające do używania rąk, usprawniające chwytno - manipulacyjne czynności rąk.
- Diagnoza funkcjonalna umiejętności motorycznych dzieci.
PLAN SZKOLENIA 3 DNI
(kolejność wykładowców w poszczególnym dniu może ulec zmianie)
Dzień 1 (10 godzin dydaktycznych)
Jakub Tarasiewicz
Terapia Ręki:
- Omówienie charakterystyki budowy Terapii Ręki.
- Obręcz kończyny górnej- charakterystyka czynnościowa.
- Struktury OUN zaangażowane w procesy percepcji zmysłowej (zmysł dotyku).
- Rozwój sprawności rąk w różnych etapach rozwoju dziecka, dochodzenie do samoobsługi.
- Rodzaje chwytów.
Część praktyczna:
- Obserwacja zaburzeń małej motoryki w ujęciu całościowej postawy dziecka.
- Praca z dzieckiem z obniżonym/ wzmożonym napięciem mięśniowym.
- Praca z dzieckiem z autyzmem, aspergem, MPD.
Dzień 2 (10 godzin dydaktycznych)
Eliza Komar
(psycholog, terapeuta pedagogiczny, terapeuta ręki)
- Terapia ręki a grafomotoryka.
- Funkcje rąk.
- Rozwój chwytu.
- Prawidłowy chwyt narzędzia pisarskiego.
- Postawa przy pisaniu.
- Cięcie nożyczkami.
- SI a Terapia ręki.
- Przesiewowa diagnoza ortoptyczna.
- Zaburzenia funkcji grafomotorycznych a wzrokowych.
- Omówienie przypadków.
- Struktura zajęć Terapii ręki.
Część praktyczna:
- Skonstruowanie diagnozy przesiewowej na zajęcia Terapii ręki.
- Prezentacja pomocy.
- Wymiana pomysłów.
Dzień 3 (10 godzin dydaktycznych)
Eliza Komar
- Rozwój manipulacji, koordynacji wzrokowo- ruchowej oraz umiejętności chwytnej ręki w pierwszych latach życia dziecka jako element całościowego spojrzenia na dziecko.
- Analiza rozwoju umiejętności grafomotorycznych i chwytu pisarskiego w kontekście przygotowania do edukacji w szkole – testy funkcjonalne.
- Określenie wzorca grafomotorycznego podczas pisania dziecka prawo i leworęcznego.
- Lateralizacja i zaburzenia procesu lateralizacji – diagnoza i terapia (jak w praktyce pracować z dzieckiem).
- Analiza rysunku dziecka w kontekście sprawności grafomotorycznych i terapii ręki.
- Integracja sensoryczna a terapia ręki.
- Programy i pomoce edukacyjne – ocena ich efektywności podczas ulepszania małej motoryki.
- Blok ćwiczeń praktycznych rozwijających sprawność ręki.
KONTAKT W SPRAWIE SZKOLENIA:
e-mail : szkolenia@cwro.edu.pl lub telefon 579-751-245
UWAGI:
Rezygnacje przyjmujemy pisemnie nie później niż na 5 dni roboczych przed terminem szkolenia. Brak płatności nie jest jednoznaczny z automatyczną anulacją zgłoszenia. Po tym terminie obciążamy Państwa kosztami uczestnictwa w wysokości 100 % ceny.Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
#TerapiaRęki #SzkolenieTR #TerapiaRekiWarszawa #TerapiaRekiSzkolenieWarszawa #TerapiaRekiKurs #TerapiaRekiSzkolenieCertyfikowane #TerapiaRekiCertyfikat