Zabawy i gry z klockami na zajęciach z wczesnej edukacji matematycznej
Prowadzący
Małgorzata Skura
Michał Lisicki
Miejsce szkolenia
Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości Sp. z o.o.
ul. Woronicza 15 lokal 100, 02-625 Warszawa
Termin
10 lutego 2020 r.
(poniedziałek)
Godziny
9:00 - 15:00
Koszt
180 zł
Czas trwania
8 godzin dydaktycznych
ADRESACI SZKOLENIA:
Nauczyciele przedszkoli i klas 0-3 oraz specjaliści z zakresu terapii pedagogicznej.
Uwaga! Placówka Kształcenia Ustawicznego Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości jest wpisana do Rejestru Instytucji Szkoleniowych (RIS) pod numerem ewidencyjnym: 2.14/00260/2017 oznacza to możliwość finansowania szkoleń dla osób bezrobotnych przez Urząd Pracy.
CEL SZKOLENIA:
- Zapoznanie ze specyfiką rozwoju myślenia matematycznego dzieci.
- Prezentacja koncepcji J. Brunera (teoria reprezentacji umysłowych) oraz jej adaptacji na potrzeby planowania edukacji matematycznej dzieci.
- Zapoznanie z przyczynami trudności dzieci w uczeniu się matematyki.
- Zapoznanie z metodami rozwijania myślenia matematycznego dzieci oraz uczenia ich podstawowych pojęć matematycznych.
- Zapoznanie ze sposobami pomocy dziecku z nadmiernymi trudnościami w uczeniu się matematyki.
PRZEWIDYWANE EFEKTY:
- Umiejętność planowania i organizowania zajęć z edukacji matematycznej w przedszkolu oraz klasach 0-3.
- Umiejętność rozpoznawania zachowań dzieci, które mogą świadczyć o nadmiernych trudnościach w uczeniu się matematyi.
- Umiejętność prowadzenia zajęć, które mogą pomóc zmniejszyć trudności w uczeniu się matematyki.
PROGRAM SZKOLENIA:
- Podstawowe informacje o rozwoju myślenia matematycznego u dzieci:
a) czym jest myślenie matematyczne?
b) specyfika myślenia matematycznego: od rozumienia relacji na poziomie konkretnym po symboliczne reprezentacje,
c) zależności między typami myślenia matematycznego. - Teoria reprezentacji umysłowych J. Bruneta.
- Zakresy rozwoju myślenia matematycznego:
a) od dostrzegania regularności po dostrzeganie algorytmów (rytmy),
b) od dobierania obiektów w pary, po tworzenie zbiorów i podzbiorów (klasyfikowanie),
c) od orientacji w schemacie własnego ciała, po wyznaczanie kierunków na kartce (orientacja w przestrzeni),
d) od dostrzegania zdarzeń, po rozumienie wpływu zmiennych (myślenie przyczynowo - skutkowe),
e) rozwój operacyjnego myślenia w różnych zakresach,
f) integracja różnych aspektów liczby naturalnej. - Przyczyny trudności w uczeniu się matematyki u dzieci.
- Mechanizmy uczenia się w edukacji matematycznej.
- Rola zabawy w edukacji matematycznej.
KONTAKT W SPRAWIE SZKOLENIA:
Monika Głębicka
m.glebicka@cwro.edu.pl
UWAGI:
Dla zainteresowanych lista adresów noclegowych w Warszawie, o różnym standardzie (hotele, schroniska młodzieżowe, hostele. Wyboru i rezerwacji prosimy dokonać indywidualnie.