• START
  • Koszyk szkoleń
  • Konto
    • Dane do faktury
    • Szczegóły konta
    • Moje rejestracje
    • Zapomniane hasło
  • Pomoc
  • Kontakt
  • START
  • Koszyk szkoleń
  • Konto
    • Dane do faktury
    • Szczegóły konta
    • Moje rejestracje
    • Zapomniane hasło
  • Pomoc
  • Kontakt

 

Szkoła przyjazna dzieciom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – czyli wspieranie rozwoju, który stawia na mocne strony dziecka i jego środowiska

NAJBLIŻSZE TERMINY:

wkrótce nowy termin

(sobota) 

ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE

PROWADZĄCY:

dr Marcin Szczerbiński - psycholog, absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego (mgr, 1995) i University College Cork (dr, 2001). Wykładowca Szkoły Logopedii Uniwersytetu w Sheffield (2001-11) oraz Szkoły Psychologii  Stosowanej Uniwersytetu w Cork(od 2011).Chce  zrozumieć o utrudnia dzieciom rozwój i naukę oraz co im w tym rozwoju i nauce może pomóc. 

KOSZT:

550 zł

MIEJSCE SZKOLENIA:

on – line, w aplikacji Microsoft Teams

CZAS TRWANIA:

15 godzin dydaktycznych 

Dzień I: 9.00 – 17.00
Dzień II: 9.00 – 16.00

ADRESACI SZKOLENIA:

Osoby pracujące z dziećmi i młodzieżą w wieku szkolnym : przede wszystkim nauczyciele, nauczyciele-terapeuci, pedagodzy szkolni, asystenci nauczyciela, rodzice oraz opiekunowie. Szkolenie może być też interesujące dla innych specjalistów (psychologów, logopedów, itd.), którzy regularnie współpracują ze szkołami.

  1. Przygotowania do zajęć. Zajmuje ono, około 2 godziny i obejmie:
    • krótkie lektury: rozdział z książki „Neuroróżnorodność w klasie” autorstwa Thomasa Armstronga (25 stron); wpis na moim blogu pod hasłem „internetowy skarbczyk dobrych praktyk” (3 strony);
    https://kursy.operon.pl/Blogi/Blog-dra-Marcina-Szczerbinskiego/Co-myslicie-o-Internetowym-Skarbczyku-Dobrych-Praktyk
    • refleksję na temat jednego ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, z którym pracujesz.
  2. Otwartości: gotowości do szczerego mówienia o swojej pracy, zarówno sukcesach w niej, jak i porażkach. Także otwartości na krytykę i niezgodę (ale bez złośliwego krytykanctwa).

CEL SZKOLENIA:

Podstawowa teza szkolenia brzmi: skuteczne pomaganie uczniom (także tym ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) wymaga po pierwsze i przede wszystkim odkrycia oraz wykorzystania ich mocnych stron: specyficznych talentów oraz zainteresowań. Praca nad ‘negatywami’ (nadrabianie braków, przepracowywanie lub kompensowanie deficytów) będzie skuteczna wtedy, gdy poprowadzimy ją w kontekście mocnych stron.
W trakcie zajęć rozwiniemy i uzasadnimy tę tezę, a przede wszystkim będziemy się dzielić propozycjami praktycznych rozwiązań, możliwych do zastosowania w szkole i w domu, które są obiecujące i zgodne z filozofią pomagania opartego na mocnych stronach ucznia.
Z racji kompetencji i zainteresowań prowadzącego skoncentrujemy się zwłaszcza na wyzwaniach związanych z nauką czytania i pisania (np. rozwijanie płynności, rozbudzanie zamiłowania do czytania), ale będzie też miejsce na innego rodzaju wyzwania i problemy.

PROGRAM SZKOLENIA: 

Główne założenia

  • Przedstawienie pojęcia neuroróżnorodności, a także koncepcji pozytywnej niszy edukacyjnej i pomagania opartego na mocnych stronach ucznia, w wersji zaproponowanej przez amerykańskiego pedagoga Thomasa Armstronga.
  • Przyjrzenie się współczesnej edukacji samokształceniowej (unschoolingowi, szkołom demokratycznym); poszukiwanie w niej inspiracji także dla szkół systemowych.
  • Refleksja nad koniecznością zaspokojenia podstawowych potrzeb psychologicznych ucznia: potrzeb kompetencji, autonomii i relacji jako warunku uczenia się (koncepcja samodeterminacji Edwarda Deciego i Richarda Ryana).
  • Prezentacja znanych prowadzącemu podejść i technik pracy które — zdaniem prowadzącego — są obiecujące i zgodne z filozofią pomagania opartego na mocnych stronach.
  • Wymiana doświadczeń: prezentacja podejść i technik stosowanych przez uczestników kursu, które —ich zdaniem — są obiecujące i zgodne z filozofią pomagania opartego na mocnych stronach.

KONTAKT W SPRAWIE SZKOLENIA:

e-mail: szkolenia@cwro.edu.pl lub telefon 579-751-245 

Cena szkolenia obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.  

UWAGI:

Rezygnacje przyjmujemy pisemnie nie później niż na 5 dni roboczych przed terminem szkolenia. Brak płatności nie jest jednoznaczny z automatyczną anulacją zgłoszenia. Po tym terminie obciążamy Państwa kosztami uczestnictwa w wysokości 100 % ceny. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty. 

Przed szkoleniem Uczestnik otrzymuje bezpośredni link do szkolenia.    

Uwaga! Placówka Kształcenia Ustawicznego Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości jest wpisana do Rejestru Instytucji Szkoleniowych (RIS) pod numerem ewidencyjnym: 2.14/00195/2021 oznacza to możliwość finansowania szkoleń dla osób bezrobotnych przez Urząd Pracy.

#szkoła#dziecko#rozwój#mocne#strony

Adres

Woronicza 15 lok. 100
02-625 Warszawa

9:00 - 17:00

Kontakt

tel. kom. 579 751 245

email: szkolenia@cwro.edu.pl

Przydatne linki

Polityka prywatności
Regulamin szkoleń
Wyznacz trasę dojazdu

Formularze tradycyjne

formularz word
formularz pdf

Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości Sp. z o.o. - wszelkie prawa zastrzeżone.

Projekt i wykonanie: