Specyficzne trudności w uczeniu się - dylematy diagnostyczne
NAJBLIŻSZE TERMINY:
01.03.2023 r. oraz 08.03.2023 r.
(dwie środy - z tygodniowym odstępem)
PROWADZĄCY:
dr Marcin Szczerbiński - psycholog, absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego (mgr, 1995) i University College London (dr, 2001). Wykładowca Szkoły Logopedii Uniwersytetu w Sheffield (2001-11) oraz Szkoły Psychologii Stosowanej Uniwersytetu w Cork(od 2011).Chce zrozumieć co utrudnia dzieciom rozwój i naukę oraz co im w tym rozwoju i nauce może pomóc.
KOSZT:
550 zł
MIEJSCE SZKOLENIA:
szkolenie online, aplikacja Microsoft TEAMS
CZAS TRWANIA:
13 godzin dydaktycznych
środa: 14:00 - 19:00
środa: 14:00 - 19:00
ADRESACI SZKOLENIA:
Specjaliści, którzy przeprowadzają diagnozy i piszą opinie oraz orzeczenia. Kurs może być też interesujący dla tych specjalistów, którzy są regularnymi odbiorcami diagnoz – korzystają z nich w swojej pracy.
OPIS:
Omówienie niektórych diagnostycznych sporów z perspektywy nauki (współczesna wiedza na temat specyficznych trudności w uczeniu się), oraz dyskusja uczestników – przedstawienie ich własnych dylematów diagnostycznych – konkretnych przypadków, które okazały się sporne czy niejasne – rozwiązanie tych dylematów.
Od uczestników Prowadzący oczekuje :
- przygotowania do zajęć – lektur na temat współczesnego rozumienia specyficznych potrzeb edukacyjnych i ich diagnozy (około 2 godzin),
- otwartości i gotowości do szczerego mówienia o swoich wyzwaniach i dylematach diagnostycznych.
Także otwartości na odmienne poglądy i perspektywy.
PROGRAM SZKOLENIA:
DZIEŃ I:
- Diagnoza nozologiczna (nazwanie problemu), przyczynowa (wyjaśnienie jego mechanizmów) czy funkcjonalna (opisanie potrzeb)?
- Czy ten test warto stosować? Dylematy wokół narzędzi diagnostycznych.
- Co uwzględniać w opinii?Czy przedstawiać w niej szczegółowo wyniki testów?
- Mocne strony badanego ucznia: jak je badać? Co o nich pisać?
- Dylematy diagnozy inteligencji:
- iloraz inteligencji czy profil inteligencji?
- wynik punktowy czy przedział ufności?
6.Dylematy diagnozy dysleksji:
- czy dysleksję można diagnozować u dzieci o inteligencji niższej niż przeciętna?
- co z dziećmi z historią problemów neurologicznych (np. padaczką)?
- kiedy najwcześniej można zdiagnozować dysleksję?
- czy diagnoza dysleksji wymaga wcześniejszej terapii?
- kiedy dysleksja, a kiedy rozwojowe zaburzenia językowe?
7. Dylematy diagnozy mutyzmu wybiórczego.
- czy dziecko z mutyzmem wybiórczym należy uznać za zagrożone niedostosowaniem społecznym?
8. Współwystępowanie zaburzeń rozwojowych (dysleksja, ADHD, dyspraksja): kiedy można i należy je stwierdzić?
9. Jak mądrze dostosowywać wymagania edukacyjne?
10. Kiedy rekomendować zmianę szkoły czy wyjście z systemu?
DZIEŃ II:
Miałam/miałem takie dziecko w diagnozie ... Znalazłam/ znalazłem taki test ... Dyskusja wokół konkretnych dylematów uczestników szkolenia.
KONTAKT W SPRAWIE SZKOLENIA:
e-mail: szkolenia@cwro.edu.pl lub telefon 579-751-245
UWAGI:
Rezygnacje przyjmujemy pisemnie nie później niż na 5 dni roboczych przed terminem szkolenia. Brak płatności nie jest jednoznaczny z automatyczną anulacją zgłoszenia. Po tym terminie obciążamy Państwa kosztami uczestnictwa w wysokości 100 % ceny.Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
Uwaga! Placówka Kształcenia Ustawicznego Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości jest wpisana do Rejestru Instytucji Szkoleniowych (RIS) pod numerem ewidencyjnym: 2.14/00195/2021 oznacza to możliwość finansowania szkoleń dla osób bezrobotnych przez Urząd Pracy.