• START
  • Koszyk szkoleń
  • Konto
    • Dane do faktury
    • Szczegóły konta
    • Moje rejestracje
    • Zapomniane hasło
  • Pomoc
  • Kontakt
  • START
  • Koszyk szkoleń
  • Konto
    • Dane do faktury
    • Szczegóły konta
    • Moje rejestracje
    • Zapomniane hasło
  • Pomoc
  • Kontakt

 

Lateralizacja: fakty i mity

 

NAJBLIŻSZE TERMINY:

wkrotce nowy termin

ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE

PROWADZĄCY:

dr Marcin Szczerbiński - psycholog, absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego (mgr, 1995) i University College London (dr, 2001). Wykładowca Szkoły Logopedii Uniwersytetu w Sheffield (2001-11) oraz Szkoły Psychologii Stosowanej Uniwersytetu w Cork(od 2011).Chce zrozumieć co utrudnia dzieciom rozwój i naukę oraz co im w tym rozwoju i nauce może pomóc.

KOSZT:

320 zł

MIEJSCE SZKOLENIA:

szkolenie online

CZAS TRWANIA:

4 godziny dydaktyczne

piątek: 15:00 - 18:00

ADRESACI SZKOLENIA:

Szkolenie skierowane jest przede wszystkim do osób zajmujących się diagnozą specyficznych trudności w uczeniu się, nauczycieli-terapeutów, pedagogów szkolnych, terapeutów zajęciowych – oraz wszelkich innych osób, które ciekawi problematyka lateralizacji.

OPIS:

Ocena dominacji oka, ręki oraz nogi oraz określenie tak zwanej formuły lateralizacji to procedury często stosowana w diagnozie gotowości szkolnej czy trudności w uczeniu się. W trakcie naszego spotkania przyjrzymy się krytycznie tym diagnostycznym praktykom, w kontekście tego, co nauka mówi nam o lateralizacji oraz mechanizmach trudności rozwojowych. Będę bronił tezy, że psycholodzy często przywiązują do lateralizacji nazbyt wielką wagę i błędnie ją interpretują — co nie znaczy, że czasem nie warto przyjrzeć się jej uważnie.

PROGRAM SZKOLENIA: 

W trakcie spotkania spróbujemy znaleźć odpowiedzi na niektóre z poniższych pytań:

  1. Dlaczego w ogóle jesteśmy czynnościowo zlateralizowani (a nie oburęczni, obouszni, obooczni i obunożni)?

  2. Lateralizacja (asymetria) czynnościowa a lateralizacja funkcji w mózgu – jaka jest między nimi relacja?

  3. Trochę historii: kiedy i dlaczego psycholodzy zaczęli się zajmować lateralizacją?

  4. Metody diagnozy ręczności, oczności i uszności: o czym nam mówią? Jak wybierać między nimi?

  5. Osoby prawo- i leworęczne: czy różnią się czymś poza ręcznością?

  6. Czy oczność ma jakiś związek z błędami inwersji?

  7. Lateralizacja skrzyżowana i nieustalona: o czym świadczą? Czy mają jakiś wpływ na rozwój dziecka?

  8. Kiedy powinniśmy bardziej szczegółow przebadać lateralizację dziecka, a kiedy nie warto tego robić?

  9. „Przestawiać na prawą czy nie przestawiać”: jak podjąć decyzję?

KONTAKT W SPRAWIE SZKOLENIA:

e-mail: szkolenia@cwro.edu.pl lub telefon 579-751-245 

Cena szkolenia obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.  

UWAGI:

Rezygnacje przyjmujemy pisemnie nie później niż na 5 dni roboczych przed terminem szkolenia. Brak płatności nie jest jednoznaczny z automatyczną anulacją zgłoszenia. Po tym terminie obciążamy Państwa kosztami uczestnictwa w wysokości 100 % ceny. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Przed szkoleniem Uczestnik otrzymuje bezpośredni link do szkolenia.     

Uwaga! Placówka Kształcenia Ustawicznego Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości jest wpisana do Rejestru Instytucji Szkoleniowych (RIS) pod numerem ewidencyjnym: 2.14/00195/2021 oznacza to możliwość finansowania szkoleń dla osób bezrobotnych przez Urząd Pracy.

Adres

Woronicza 15 lok. 100
02-625 Warszawa

9:00 - 17:00

Kontakt

tel. kom. 579 751 245

email: szkolenia@cwro.edu.pl

Przydatne linki

Polityka prywatności
Regulamin szkoleń
Wyznacz trasę dojazdu

Formularze tradycyjne

formularz word
formularz pdf

Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości Sp. z o.o. - wszelkie prawa zastrzeżone.

Projekt i wykonanie: